Plavby Carnival s CK Orbis Link - Lodní společnost Carnival Cruise Line
X
+420 702 180 081
plavby@orbislink.cz
O
Vyhledávání
Datum odjezdu

Zasílání novinek

Levné plavby

MSC Grandiosa - Itálie,Malta (z Janova)

8-denní plavba
strava: plná penze
od 5 516

MSC Magnifica - Itálie,Řecko,Malta (Messina)

11-denní plavba
strava: plná penze
od 8 288

MSC Grandiosa - Itálie,Malta (Neapol)

8-denní plavba
strava: plná penze
od 5 516
Jste zde: Carnival O Carnivalu Lodní společnost Carnival Cruise Line

Lodní společnost Carnival Cruise Line

Historie lodní společnosti Carnival, největšího operátora plaveb na výletních lodí. Jak se stal Carnival z malého snu zámořským gigantem.

Lodě Carnival Cruise Lines kralují všem oceánům a mořím. Jejich krédem pro cestování a poznávání krás světa je zábava pro každého. Říká se, že „v jednotě je síla“ a spojení Carnival Corporation a Carnival plc to potvrzuje. Momentálně jsou největším plavebním operátorem na světě a jejich „sílu“ těžko někdo překoná.

 

Tato britsko-americká korporace má pevné základy v historii. Americká Carnival Corporation ve společnosti Carnival Cruise Lines, založené v roce 1972 izraelským imigrantem, a Carnival plc v P&O Princess se 150letou námořní historií s anglickými kořeny. Když se v dubnu 2003 spojily, vytvořili tím gigant námořní turistiky, který využívají milióny lidí a jejich počet stále roste.

 

Vznik Carnival Cruise Line

Carnival Corporation je větším z těchto dvou „námořních admirálů". Za zrodem stojí jméno Izraelce Teda Arisona. Muže, kterého podraz obchodního partnera postavil na nohy a dokázal mu splnit jeho sen. Do USA emigroval z Tel Avivu v 50. letech. Měl před třicítkou, za sebou boj ve dvou válkách a touhu něco sám dokázat. Nejdříve několik let pracovat v leteckém nákladním průmyslu a po rozvodu se svou manželkou se odstěhoval se synem z New Yorku do Miami. Tehdy přišel osudový zlom. S Kuntem Klosterem založil společnost Norwegian Cruise Lines, ze které ho Kloster po dosažení prvního miliónového zisku odstranil. Ted Arison vysoudil alespoň polovinu svých investic a protože jej velké zklamání spíše posílilo, okamžitě vložil tyto peníze do založení vlastní plavební společnosti – Carnival Cruise Lines. Svého nového partnera si už vybíral opatrněji. Jeho krajan a kamarád Riklis vložil do nové společnosti loď Empress of Canada za sedm miliónů dolarů (140 miliónů korun) a spolu s Tedem ji přejmenovali na „Mardi Gras“. Zaregistrovali ji v Panamě, aby neplatili vysoké daně a pustili se do objevování mořského světa. Jako každý začátek, ani ten jejich nebyl lehký a Riklis po dvou letech neúspěchů a ztrát Arisonovi přenechal za dolar celou loď i s pětimiliónovou půjčkou.

 

Inovační kroky Teda Aristona

Tehdy se Ted Arison odrazil od dna. Prudce snížil ceny, otevřel na lodi casina a diskotéky, oslovil tím mladou generaci, která se do té doby lodím spíše vyhýbala. Spolu s Bobem Dickinsonem, dnešním prezidentem Carnival Cruise Lines, tak dali výletům na zámořských lodích novou tvář, která se zachovala dodnes. V druhé polovině sedmdesátých let už byl konečně poprvé v zisku a pořídil si druhou loď. Svého syna Mickeho Arisona jmenoval výkonným ředitelem už v roce 1979. Deset let poté, kdy poprvé překročili hrubý obrat 1 miliardu dolarů (cca 20 miliard korun), podepsali první smlouvu s dalším operátorem, Holland America Lines. V té době dosáhl svého cíle. Synovi i dceři v Izraeli otevřel cestu vzhůru. Kromě nové dimenze námořní turistiky přinesl na Floridu profesionální basketbal založením klubu Miami Heats. Jeho kroky pak směřovaly zpátky domů - do Izraele - kde své obchodní schopnosti uplatňoval až do chvíle svého úmrtí roku 1999. Nezůstal po něm jenom profesionální byznys, ale i nadace pro vzdělávání seniorů, nové nemocnice nebo charity. Jeho dcera Shari Arison je dnes jednou z nejbohatších obyvatel Izraele díky jeho investici v největší izraelské bance Bank Hapoalim.

 

Významné akvizice

Ted Arison se ještě dočkal jednoho z největších mezníků v historii jeho „Carnivalu“. V letech 1997 a 1998 do korporace přibyla luxusní jména italské Costa Cruises a anglické Cunard Line. Ano, slavné lodě Queen Elizabeth 2 a později Queen Mary 2 se staly součástí gigantu, který začal ovládat oceánskou modř. Dnes, po spojení s druhou korporací Carnival plc, která má pod sebou i německou AIDA cruises a novou značku Ocean Village, má největší plavební operátor k dispozici 9 lodních značek s celou stovkou lodí a 212 000 lůžky.

 

Optimistické výhledy do budoucna

Micky Arison jde tvrdě v otcových šlépějích. Sám Ted Arison několikrát zmiňoval, že jeho syn mu vydělal mnohem více peněz než on sám. Micky je sice se svým jměním 6,1 miliard dolarů skoro na konci žebříčku časopisu Forbes 100 nejbohatších lidí, ale sám stojí v čele korporace. Tento turistický „Vládce moří“ dokázal, že oceány nejsou pouze pro otrlé mořské vlky. Svou rozmanitou nabídkou denně oslovuje lidi všech generací po celém světě, kteří touží po nových zážitcích, relaxaci a zábavě. Námořní koncern Worlds Leading Cruiselines nás ještě v mnohém překvapí.

 

Aktualizováno 2014 


Fotogalerie

howitworkspeople